Dörtyol
Belediye Başkanlığı Yazı İşleri Müdürlüğü tüm çalışmalarında;
a) Karar alma, uygulama ve eylemlerde şeffaflık.
b) Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk.
c) Hesap verebilirlik.
ç) Kurum içi yönetiminde ve ilçeyi ilgilendiren kararlarda katılımcılık.
d) Uygulamalarda adalet ve hizmette eşitlik.
e) Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik.
f) Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine, sürdürebilirlik
ve temel ilkeleri.
İlke ve
esaslarına uygun hareket etmektedir.
5393 Sayılı Belediye Kanununun 49. Maddesi
hükümleri ve Bakanlar Kurulunca 22.07.2007 Tarih ve 26442 Sayılı Resmi Gazetede
yayımlanan “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdari Birlikleri Norm Kadro
İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar’a” uygun olarak Başkan onayı ile
oluşturulur.
Müdürlük, belediye başkanına veya görevlendireceği
başkan yardımcısına bağlıdır. Başkan, bu görevi bizzat veya görevlendireceği
kişi eliyle yürütür.
DÖRTYOL BELEDİYE BAŞKANLIĞI
YAZI İŞLERİ
MÜDÜRLÜĞÜ
KURULUŞ,
GÖREV, YETKİ, SORUMLULUK
ÇALIŞMA USUL
VE ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK,
BİRİNCİ
BÖLÜM
GENEL
HÜKÜMLER
I- AMAÇ, KAPSAM,
DAYANAK, TANIMLAR VE TEMEL İLKELER
MADDE-1- Bu
Yönetmeliğin amacı; Dörtyol Belediye Başkanlığı, Yazı İşleri Müdürlüğünün
kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
MADDE-2- Bu
Yönetmelik, Dörtyol Belediye Başkanlığı ,Başkan adına Başkan Yardımcısı
ile Yazı İşleri Müdürlüğünde görevli personelin
görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.
MADDE-3- Bu Yönetmelik
03.07.2005 tarihli 5393 sayılı Belediye Kanununun 15. maddenin (b) fıkrasına
dayanılarak hazırlanmıştır.
MADDE-4- Bu
Yönetmeliğin uygulamasında;
Başkan : Dörtyol Belediye Başkanı’nı
Belediye : Dörtyol Belediye Başkanlığını
Meclis : Dörtyol Belediye Meclisini
Encümen : Dörtyol Belediye Encümenini
Müdür : Yazı İşleri Müdürünü
Müdürlük : Yazı İşleri Müdürlüğünü
Personel : Müdürlüğe bağlı çalışanlarının tümünü
ifade eder
MADDE-5- Dörtyol
Belediye Başkanlığı Yazı İşleri Müdürlüğü tüm çalışmalarında;
Karar
alma, uygulama ve eylemlerde şeffaflık,
Hizmetlerin
temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk,
Kurum
içi yönetimde ve ilçeyi ilgilendiren kararlarda katılımcılık,
Hesap
verebilirlik,
Uygulamalarda
adalet ve hizmette eşitlik,
Belediye
kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik,
Hizmetlerde
geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik, temel ilkelerini
esas alır,
II- KURULUŞ, PERSONEL, GÖREV, YETKİ VE
SORUMLULUKLAR
MADDE-6- Dörtyol
Belediye Başkanlığı Yazı İşleri Müdürlüğünde, Belediye Kanununa dayanılarak
kurulmuş, doğrudan Başkan adına, Başkan Yardımcısına bağlı bir Müdür ile
yürürlükteki norm kadro mevzuatına uygun nitelik ve sayıda personel görev
yapar.
MADDE-7- Dörtyol
Belediye Başkanlığının amaçları, prensip ve politikaları ile bağlı bulunan
mevzuat ve Belediye Başkanının belirleyeceği esaslar çerçevesinde, Başkanlık
Makamının emir ve direktifleri doğrultusunda; Dörtyol Belediyesi Meclisinin
düzenli çalışabilmesi için gerekli desteğin verilmesinden ve Meclis
işlemlerinin yürütülmesinden, kararların yazım ve onaylarının takibinden,
Belediye Meclis üyelerinin özlük işlerinin yürütülmesinden, Gelen ve Giden
evrakların kontrollü bir şekilde teslim alınması ve ilgili birimlere
gönderilmesinden, Belediye Encümeninin hızlı ve isabetli kararlar alabilmesi
için gerekli desteği vermek ve Encümene sunulacak dosyaların gerektiği gibi
oluşturulmasının kontrolünden, Encümen kararlarının ilgili mevzuat ve
yönetmelikler çerçevesinde alınmasını takip etmekten, Belediyeye müracaat eden
kişilerin evlilik akitlerinin gerçekleştirilmesinin sağlanmasından, kuruma
gelen ve kurumdan gidecek olan evrakın her türlü işlemlerini yapmak ve ilgili
Müdürlüklerle koordineli çalışmaktan,BİMER,Halkla İlişkiler, Özel Kalem ve
Personel Özlük İşlerinin sistemli ve yasalara uygun olarak yapılmasından,
kurumsal stratejik planların yaptırılmasından sorumludur.
Belediye
Başkanının veya görevlendireceği Başkan Yardımcısının gözetimi ve denetimi
altında ilgili yürürlükteki mevzuatta belirtilen görevlerin ifa ve icra
edilmesi bağlamında:
1- Genel Evrak İşleri
a) Kurum içi ve
Kurum dışı yazışmalarda ve evrak kayıtlarında standartların oluşturulması
işlemlerinin yapılmasını sağlamak,
b) Belediyeye
gelen tüm evrak ve belgelerin, postaların zimmetle kontrollü teslim alınmasını
sağlamak,
c) Genel evrakın
kaydedilmesini ve konularına göre evrak ve belgelerin tasnif edilmesi ve
ilgililere ulaştırılması işlemlerinin yapılmasını sağlamak,
d) Belediyenin
tüm birimlerinden kurum dışına gönderilecek evrakın ilgili yerlere belirli bir
düzen içersinde gönderilmesini sağlamak,
e) Belediye
hizmetlerinden yararlanmak isteyen vatandaşların dilekçelerine havalesi
yapılarak, vatandaşın işiyle ilişkili Müdürlüğe yönlendirilerek ilgili
Müdürlüğe gönderilmesini sağlamak,
f) Belediyeye
gelen ve Belediyeden giden tüm evrakın giriş ve çıkışlarını kayıt altına almak,
g) Yürürlüğe
giren ilgili kanun, yönetmelik, tüzük ve genelgelerin takibini yaparak,
yayınlanan belgelerin ilgili birimlere dağıtmak,
h) Vatandaşları
istek, öneri ve şikayetlerine ilişkin dilekçelerini kabul etmek, konularına
göre ilgili birimlere dağıtmak,
i) Müdürlüklerden
Belediye dışına giden tüm yazı ve tebligat evraklarını zimmet ile teslim almak,
bilgisayar kaydını yaparak kuryelere zimmet ile teslim etmek,
j) Asker Aile
Yardımı ile ilgili, müracaatı, evrakların takibi, yazışmaları, dosyanın
Encümene sunulmasını sağlamak,
k) Yürürlükteki
mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile amiri tarafından verilen görevlerin icra
edilmesini sağlamak.
2- Meclis İşleri
a) Belediye
Meclisinin çalışmaları ile ilgili tüm iş ve işlemleri takip etmek,
b) Başkanın
havalesi ile birimlerden gelen teklifler çerçevesinde Meclis gündemini
hazırlamak,
c) Meclis
üyelerine tebliğ edilmesini sağlamak,
d) Belediye
Meclisinin toplantılarının yapılabilmesini ve salonun hazırlanmasını sağlamak,
e) Belediye
Meclisi toplantı tutanaklarının tutulması ve dökümünü yapılmasını,
f) Kararlarının yazılması, ilgili mercilerin
onayına sunulması sağlamak,
g) Alınan
kararların ve karar özetlerinin ilgili birimlere ulaştırılması ve birer
nüshalarının da arşivlenmesi işlemlerinin yapılmasını, kontrol ve takip
edilerek sonuçlandırılmasını sağlamak,
h) Belediye
Başkanına vekalet eden vekillerinin, Belediye Başkan Yardımcılarının, Belediye
Meclis üyelerinin ve Komisyon üyelerinin hakkı-huzurlarını tanzimini yapmak
i) Belediye
meclis üyelerinin özlük işlerinin
eksiksiz olarak yapılmasını sağlamak
j) Yürürlükteki
mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile amiri tarafından verilen görevlerin icra
edilmesini sağlamak,
3- Encümen İşleri
a) Belediye
Encümeni çalışmaları ile ilgili tüm iş ve işlemleri takip etmek,
b) Başkanlık
Makamınca Belediye Encümenine sevk edilen evrakı kaydetmek ve Encümen gündemini
hazırlamak,
c) Belediye
Encümenine girecek tüm evrakın önceden incelenmesi, yasal dayanakları ile
birlikte Encümene sunulması,
d) Kararların
yazılması, asılların Encümen üyeleri
tarafından imzalanmasının sağlanması,
e) Alınan
kararların ilgili Birimlere ulaştırılması ve birer nüshalarının da arşivlenmesi
işlemlerinin yapılması, kontrol ve takip edilerek sonuçlandırılmasını sağlamak,
f) Kararların
yerine getirilmesi için Başkanlık Makamının emirleri doğrultusunda ilgili
birimlere yazı ile talimat verilmesi,
g) Encümen
üyelerinin hakkı huzur yazılarını takip ve kontrolünü yaparak ilgili Müdürlüğe
bildirmesi sağlamak,
h) Belediye
Encümeninin aktif ve verimli çalışabilmesi için gerekli tüm işlemlerinin
yapılmasını sağlamak.
4- Evlendirme İşleri
a) Resmi nikâh
başvurularını almak, nikah işlemi için gerekli olan evrakın temin edilmesini
sağlamak,
b) Başvurular hakkında yürürlükteki mevzuatın
öngördüğü incelemelerin yapılmasını sağlamak,
c) İnceleme
sonucunda evrakları tamam olan ve
evlenmelerine yasal engel bulunmayan başvuru sahiplerine nikah günü vermek,
Belediye Başkanının yetki verdiği yetkililerce nikah akdinin yapılmasını
sağlamak,
d) Yapılan
akitleri Nüfus Müdürlüğüne bildirmek,
e) Dörtyol
Belediyesi Evlendirme biriminde yapılan nikah akitlerinin kayıt ve belgelerini
mevzuata uygun olarak tutmak, arşivlemek ve muhafaza etmek,
f) Yürürlükteki
mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile amiri tarafından verilen görevlerin icra
edilmesini sağlamak.
5- Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER)
a) Alo
153 Zabıta , şikayet ve BİMER başvuruları ile ilgili tüm işlemleri
sağlamak,
b) Başbakanlık
İletişim Merkezi BİMER – doğrudan Başbakanlık uygulaması olup, vatandaşlardan
iletilen müracaatların ( şikayet, talep, istek) elektronik postanın , süresi
içersinde koordinasyonun sağlanması, 10 gün içersinde cevaplandırılması ve
tekrar ilgilisine bilgi verilmesini sağlamak,
6- Personel
İşleri
a) Belediyeye
görev yapan memur, işçi, sözleşmeli personelin, belediye başkanının ve meclis
üyelerinin özlük dosyalarını usulüne göre tutmak
b) Personelin senelik, doğum, ölüm,
mazeret ve idari izinlerini, hastalık
sevklerini, görevlendirmelerini, çalışma belgelerini, rapor olurlarını yazmak.
Disiplin, doktor veya sağlık kurulu raporu dosyalarını tutmak, icra ve mahkeme
yazılarına cevap vermek sureti ile ilgili birime göndermek,
c) 657 sayılı Devlet memurlarının
intibaklarını, terfilerini yapmak,
d) Emekliye sevk edilen personelin
evraklarını hazırlamak, gerekli yazışmalarını yapmak,
e) Sözleşmeli çalışan personelin her
yıl sözleşmelerini hazırlamak ve İçişleri Bakanlığına göndermek,
f) Mali Bildirimde Bulunulması
Hakkında Yönetmeliğin 7/1 maddesine istinaden; mal bildirimlerini süresi
içerisinde almak, takibini yapmak,
g) Devlet Memurları Sicil
Yönetmeliğinin 12. Maddesine istinaden; süresi içerisinde sicil raporları
hazırlamak, ilgili birimlerine göndermek ve onaylı sicil raporlarını saklamak,
h) Yasalar çerçevesinde Memur ve
İşçi sınavı açmak ve gerekli evrakları hazırlamak,
i) Personele eğitim seminerleri
vermek, açılan seminerlere personelin katılımını sağlamak,
j) Belediye Yönetmeliklerini
Mecliste seçilen komisyona hazırlamak,
k) Başkanlık ve Müdürlüklere ait görevlendirme
ve vekalet yazılarını yazmak,
7-Halkla İlişkiler
a)Belediyenin kurumsal halkla ilişkiler
faaliyetlerinin planlaması, uygulanması ve değerlendirmesini yapar,
b)Görsel ve yazılı basın ile
ilişkileri ,basın bülteni hazırlanması çalışmalarını koordine eder,
c)Basının günlük olarak(gazete,
dergi ve internet) bazında izlenmesi ve haberlerin ilgili birimlere dosya
halinde sunulmasını sağlar,
d)Basınla koordinasyonun sağlanması,
basın toplantılarının düzenlenmesini sağlar,
e)Tören organizasyonlarının
hazırlıktan uygulama aşamasına kadar yürütülmesini sağlar,
f)Bütün konser, sergi ve konferansların
organizasyonunu, uygulanmasını ve karşılama hizmetlerini yapar,
g)Diğer birimlerin yaptığı
etkinliklerin istenirse basın duyurusunun hazırlanması ve duyurunun yapılmasını
sağlamak,
h)Belediye içi protokol listesinin
hazırlanmasını sağlamak, kurum içi iletişim faaliyetlerini organize etmek,
ı)Reklam ve sponsorluk çalışmalarını
organize etmek,
8-Özel Kalem
a)Belediye
Başkanı’nın resmi, özel ve gizlilik taşıyan yazışmalarını ilgili birime vermek,
b)Belediye
Başkanına gelen, giden evrakın giriş, çıkış, kayıt, değerlendirme ve ilgili
birimlere gönderilmesi, teslim edilmesi, dosyalanmasını, arşivlenmesini;
Belediye Başkanı’nın imzalaması, onaylaması gereken evrakın sunulması ve ilgili
birimlere iletilmesini sağlamak.
c)Belediye
Başkanı’nın ziyaret, davet, karşılama, ağırlama, uğurlama, açılış, milli ve
dini bayramlar ile mahalli kurtuluş günleri vesaire önemli günlerde düzenlenen
organizasyonlarda her türlü protokol ve tören işlerini düzenlemek,
yürütmek, zaman ve yerlerini Belediye Başkanı’na bildirmek. Bu gibi törenlere
Belediye Başkanı’nın iştirak etmesini temin etmek, Belediye Başkanı’nın iştirak
edemediği program, tören v.s.lerde başkan adına protokol gereklerini yerine
getirmek.
d)Belediye
Başkanı’nın ziyaretlerine gelen yurtiçi ve yurtdışı konukların en iyi şekilde
karşılanması, ağırlanması ve uğurlanmasını temin etmek.
e)Başkanlık
sekretaryasını düzenleyerek Belediye Başkanı’nın görüşme ve kabullerine ait
hizmetleri yürütmek.
f)Belediye
Başkanı’nın diğer kuruluşlarla ve vatandaşlarla ilişkilerini koordine etmek,
vatandaşlar, kurum ve kuruluşlardan gelen randevu talepleri doğrultusunda
Belediye Başkanı ile görüşmelerini temin etmek.
g)Başkanlık
makamının randevularını planlamak, toplantılarını ayarlamak, yapılacak toplantı
gün ve saatlerini ilgili birimlere bildirmek,
ğ)Başkan’ın
sözlü talimatlarını ilgili birimlere ulaştırmak, takip ederek
sonuçlandırılmasını sağlamak.
h)Belediye
Meclisi, Belediye Encümeni ile Belediye’de hizmet veren tüm Müdürlüklerin kendi
aralarında ve bu Müdürlüklerle Başkanlık Makamı arasındaki işbirliği ve
koordinasyonu temin etmek.
ı)Çağdaş
belediyecilik anlayışı içinde vatandaşlara en iyi hizmeti verebilmek amacıyla;
vatandaşlar, kurum ve kuruluşlar tarafından yazılı, sözlü veya e-posta ile
Başkanlık Makamına intikal ettirilen talep ve şikâyetlerin çözüme
kavuşturulmasında, ilgili birimlere sorunları aktararak sonuçlarını takip
etmek, sonuçları hakkında ilgililere bilgi vermek.
i)Belediye
Başkanı’nın günlük, haftalık ve aylık programlarını hazırlayarak takip etmek,
j)Belediye
Başkanı tarafından verilecek diğer görevleri yerine getirmek.
( (1)Müdürlük,
Belediye Başkanı’na ve onun yetkilendirdiği Başkan Yardımcısına bağlı olarak
çalışır. Belediye Başkanı’nın görevi başında bulunamadığı durumlarda Belediye
Başkanı’na vekalet eden Başkan Vekili’ ne bağlı olarak çalışmalarını yürütür.
MADDE-8- Bu
Yönetmeliğin 7. maddesinde belirtilen temel görev, yetki ve sorumlulukları,
yürürlükteki mevzuat ve Belediye Başkanının veya görevlendirdiği Başkan
Yardımcısının onayıyla görev pozisyonları belirlenir. Bu bağlamda istihdam
edilenler belirtilen görevleri ifa ederler.
1- Yazı İşleri Müdürü
a) Belediye
Başkanının ve /veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının gözetimi ve denetimi altında,
yürürlükteki mevzuat gereği Müdürlüğün; sevk ve idaresini, organize edilmesini,
gerektiğinde reorganize edilmesini, kadrolar arasında görevlerin dağıtılmasını,
iş ve işlemlerinin yeniden tanzimine ilişkin dahili düzenlemeleri yapar,
b) Başkanlığını
amaçlarını ve genel politikalarını kendi uğraş alanlarını ilgilendirdiği
derecede bilir, genel politikaların uygulanmasını devamlı olarak izler,
amaçlara uygunluğunu araştırır, genel politikalarda yapılması gerekli
değişiklikleri bildirir,
c) Müdürlüğü için,
Belediyenin gayeleri, politikaları, bütçeleri ile uyumlu hedefler , planlar,
programlar geliştirir ve verilen sorumluluğa göre icraat yapar,
ç) Başkanlığın
amaçlarını ve politikalarını, yönettiği ve işbirliği yaptığı personele açıklar,
en iyi şekilde yönetmeleri için gerekli izahatı verir ve uygulamaları kontrol
eder,
d) Görev alanı
içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planlar hazırlar.
Planların uygunluk ve yeterliliğini devamlı olarak izler, gerekiyorsa,
düzeltmeye yönelik tedbirleri alır,
e) Müdürlüğün işlerini
en kısa zamanda ve en ekonomik olarak istenen şekilde sonuçlandırmak üzere planlar,
f) Gelecekte
doğacak ihtiyaçlara cevap verebilecek şekilde elindeki kadro, makine, işyeri ve
teçhizatın planlamasını yapar,
g) Müdürlüğün
haberleşme ve evrak akışını, üst kademelere istenen bilgileri zamanında
ulaştırabilecek ve alt kademelere kurum karar, politika ve yönetmelikleri
hakkında zamanında ve doğru bilgi verebilecek şekilde planlar,
ğ) Müdürlüğünün
yıllık faaliyet planını Başkanlığın stratejik hedeflerine göre hazırlar,
faaliyet planına göre yıllık bütçesini Mali Hizmetler Müdürlüğü ile koordineli
olarak hazırlar, Başkanlıkça belirlenmiş zamanda amirine verir,
h) Kendisinin ve
personelinin beceri ve mesleki bilgi açısından gelişmesini sağlamak üzere
eğitimlere katılmasını sağlamak,
ı) Emrindeki
elemanlara iş tariflerini izah eder, iş tariflerinde belirtilen görev ve
sorumlulukların doğru anlaşılmasını sağlar,
i) Emrindeki
elemanlara görevlerini yerine getirebilmeleri için gerekli yetki delegasyonunu
yapar, onları inisiyatiflerini ve yetkilerini kullanmaya teşvik eder,
j) Müdürlüğüne
alınacak, ayrılacak personel ile personelindeki statü değişikliklerini,
Başkanlığın personel politika ve usulleri çerçevesinde kontrol eder,
k) Yokluğunda
görevlerin aksatılmadan yürütülebilmesi için yerine bakacak şahsa vekalet verir
ve görevlerini taksim eder,
l) İşgücünün en
faydalı şekilde kullanılması ve işlerin en az maliyetle yürütülmesi için,
emrindeki personelin görev ve sorumluluklarını açık, seçik ve anlayabilecekleri
sadelikte belirtir, iş ve işlemlerin buna uygunluğunu denetler,
m) kendisinin ve
organizasyonun verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda
bilgisini devamlı artırır,
n) Müdürlüğünün
verimliliğinin artırılmasını ve işlerin daha kaliteli, düzenli ve süratli bir
şekilde yürütülmesini sağlamak üzere, çalışma metotlarını geliştirmeleri için
astlarına mesleki yardımda bulunur, genel ahlaka ve adaba uygun hareket
etmeleri için disiplini temin eder,
o) Astlarının
sorularını kesin olarak cevaplandırır, gereken kararları süratle alır ve
bildirir,
ö) Eş düzeydeki
yöneticilerle koordinasyonu kurar ve kendi aralarında halledilebilecek
meseleleri halleder,
p)
Müdürlüğündeki astların diğer Müdürlükler ile yaptıkları ortak çalışmalarda
uyum ve koordinasyonu sağlar,
r) Müdürlük
harcamalarının bütçeye uygunluğunu devamlı kontrol altında bulundurur,
s) Yapılmakta
olan işleri zaman, miktar ve kalite açısından devamlı kontrol eder,
ş) Personelinin
tavır ve davranışlarını devamlı kontrol altında bulundurarak örnek model
oluşturur,
t) Başkanlığa
ilişkin bilgilerin dışarı sızmaması hususunda azami itinayı ve dikkati
gösterir,
ü) Başkan ve
amirinin uygun göreceği her türlü görevi ilgili yürürlükteki mevzuat ve
amirinin talimatlarına göre yerine getirir,
v) Sicil amiri
sıfatı ile personelin performans değerlendirilmesini yapar ve gizli sicil
raporlarını tanzim eder,
y) Müdürlüğünün
verimli çalışması için yasaların verdiği yetki çerçevesinde her türlü
teknolojik gelişmeyi takip eder ve uygular,
z) Harcama
yetkilisi olup, bütçe ödeneklerinin verimli, tutumlu ve yerinde harcanmasını
sağlar,
aa) Görevle
ilgili her türlü iç/dış yazışmaları yapar, Başkana, Encümene, meclise teklifler
sunar, verilen kararların uygulanmasını sağlar,
bb) Stratejik planlamaya
uygun bütçe hazırlamayı ve en ekonomik şekilde kullanmayı sağlar,
cc) Stratejik
planlama ile Müdürlüğe verilen hedeflerin gerçekleştirilmesini sağlar,
çç) Yürürlükteki
mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile Başkanlıkça verilen görevlerin icra
edilmesini sağlar,
2- Diğer Personel
Müdürlüğünün
görev alanına giren aşağıdaki görevler; Müdürlüğe Norm kadro ve Başkanlık
onayıyla tahsis edilen kadrolar tarafından icra edilir. Görevlerin, mevcut
tahsisli kadrolar arasında dağılımı Müdür tarafından yapılır. Müdür, görevleri
mevcut kadroların sahip oldukları; nitelikleri, yetenekleri, yeterlikleri,
verimlilikleri, performans başarı seviyeleri vb. kriterlere göre değerlendirir,
yetkinliklerine göre dağıtır. Verilen görev geciktirilmeden ve tam olarak
yerine getirilir.
a) Müdürlüğünün
görev alanı ile ilgili olarak, Başkanlığın gayelerini, politikaları, bütçeleri
ile uyumlu hedefler, planlar ve programların geliştirilmesinde tüm operasyonel,
teknik ve uygulamalarda amirine gerekli desteği eksiksiz verir,
b) Başkanlığın
amaçlarını ve genel politikalarını, çalıştığı Müdürlüğün uğraş alanlarını
ilgilendiren boyutuyla öğrenir ve buna uygun tutum davranış sergiler,
c) Görev alanı
içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planların
hazırlanmasında amirinin direktiflerine uygun iş ve işlemleri yapar,
d) Müdürlüğünün
kendisine tevdi edilen işlerini en kısa zamanda ve en ekonomik şekilde icra
ederek sonuçlandırır,
e)
Müdürlüğünün haberleşme ve evrak akışını
amirinin direktifleri doğrultusunda sağlar,
f) Müdürlüğünün
yıllık faaliyet planını Başkanlığının stratejik hedeflerine göre
hazırlanmasında amirinin istediği tüm iş ve işlemleri yapar, yürütür,
g) Beceri ve
mesleki bilgi açısından kendini geliştirir, bu amaçlı etkinliklere istekli
olarak katılır,
h) Başkanlığının
mevcut organizasyon şeması gereği bulunduğu pozisyon için öngörülen vasıfları
kazanmak için gerekli çabayı ortaya koyar,
i) Resmi
gazeteleri ciltlenerek arşivlenmesini sağlar, Organizasyon yapısında ve/veya iş
tariflerinde zamanla doğacak değişiklikler için kendini geliştirir,
j)İşleri en az
maliyetle icra eder,
k) Kendisinin
verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini devamlı
artırır,
l) Müdürlüğün
tüm faaliyetlerinde ilgili kanun, tüzük, yönetmelik, genelge, tebliğ, iş metotları
ve diğer ilgili yürürlükteki mevzuata riayet eder,
m) Müdürlüğün
verimliliğini artırılması ve işlerin daha kaliteli, düzenli ve süratli şekilde
yürütülmesi için çalışma metotlarını geliştirir, genel ahlaka ve adaba uygun
hareket eder,
n) Yönetimce alınan
kararların uygulayıcılara doğru bir şekilde ve süratle ulaştırılmasını ve
uygulamasını sağlar,
m)
Çalışmalarında örnek tutum davranış sergiler,
n) Verilen işi
öngörülen bütçe sınırları içersinde kalarak ifa eder,
o) Yaptığı işle
ilgili evrak ve bilgileri sürekli kontrol eder,
p) Faaliyetlerin
devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydı tutar,
gerekli belgeleri düzenler ve takip eder, önemli olan evrakı usulüne uygun
muhafaza eder,
q) Başkanlığa
ilişkin bilgilerin dışarı sızmaması hususunda azami itinayı ve dikkati
gösterir,
r) Kurum içi ve
kurum dışı yazışmalarda ve evrak kayıtlarında belirlenen standartlara uygun iş
ve işlem yapar,
s) Gelen evrakı
kaydeder, konularına göre tasnif eder ve ilgililere ulaştırılmasını sağlar,
t) Belediyeye
gelen tüm evrak ve belgeleri, postaları zimmetle teslim alarak gerekli
işlemleri yapar,
u) Belediyenin
tüm birimlerinden kurum dışına gidecek evrakın ilgili yerlere belirli bir düzen
içersinde gönderilmesini sağlar,
v) Belediye
Meclisi tutanaklarını tutar, kararları yazar,, ilgili mercilerin onayına sunar,
karar özetlerini ilgili birimlere ulaştırılması ve birer nüshalarının da
arşivlenmesini sağlar,
w) Belediye
Meclis üyelerinin özlük işlerini eksiksiz yapılmasını sağlar,
x) Belediye
Encümenine girecek tüm evrakı önceden inceler ve Encümene sunulması işlemlerini
yapar,
y) Yürürlüğe
giren ilgili yasa, yönetmelik, tüzük ve genelgelerin takibini yaparak
yayınlanan belgelerin ilgili müdürlüklere dağıtımını yapar,
z) Başkanlık
Makamınca Belediye Encümenine sevk edilen evrakı kaydeder, encümen gündemini
hazırlar ve Belediye Encümenince alınan kararları yazar, yayım ve ilgili birim mercilerine
dağıtımını sağlar,
aa) Kıymetli evrakları korur,
bb) Resmi nikâh
başvurularını alır, gerekli incelemelerin yapılmasını sağlar,İnceleme sonucu
olumlu çıkanlara nikâh günü verir, Başkan adına nikah akdini yapılması için
gerekli iş ve işlemleri yapar,Yapılan akitleri nüfus ve vatandaşlık işlerine
bildirir,
III- YÜRÜRLÜK VE YÜRÜTME
MADDE-9- Bu
Yönetmelik hükümleri; Belediye Meclisince kabulü ve yayımı ile yürürlüğe girer.
MADDE-10- Bu
Yönetmelik hükümlerini Dörtyol Belediye Başkanı yürütür.
Telefon: 444 7 712 / 1053
E-Mail: yaziisleri@dortyol.bel.tr