T.C.
DÖRTYOL
BELEDİYE BAŞKANLIĞI
GELİRLER MÜDÜRLÜĞÜ
Görev,
Yetki ve Sorumluluk ile
Çalışma Usul ve Esaslarına Dair Yönetmelik
BİRİNCİ
BÖLÜM
Amaç,
Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Temel İlkeler
Amaç
MADDE 1- (1) Bu yönetmeliğin amacı; Dörtyol
Belediye Başkanlığı Gelirler Müdürlüğü'nün çalışma usul ve esaslarını
belirlemek, vergi, resim, harç,
ücretlerin tahakkuku ve bu gelirlerin tahsilinin sağlanarak kayıt dışı
gelirleri kayıt altına almak ve gelir artırıcı diğer tedbirleri
oluşturmaktadır.
Kapsam
MADDE
2- (1) Bu yönetmelik, Gelirler Müdürlüğü
bünyesindeki görevli personelin yetki, sorumluluk çalışma usul ve esaslarını
yürürlükteki mevcut yasalara göre düzenlemek ve devamlılığını sağlamaktır.
Dayanak
MADDE 3- (1) 5393
sayılı Belediye Kanunu’nun 48 maddesi ve Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair
Yönetmelik doğrultusunda düzenlenen Gelirler Müdürlüğüne ait bu yönetmelik;
5393 sayılı Belediye Kanunu, 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu, 6183 sayılı
Amme Alacakları Tahsili Usulü Hakkındaki Kanun, 5018 sayılı Kamu Yönetimi ve
Kontrol Kanunu, 1319 sayılı Emlak Vergisi Kanunu, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu,
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 2577 sayılı D.Y.U.K'nu, 2128 sayılı İcra
İflas Kanunu, 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu ve diğer mer'i mevzuata
dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE
4- (1) Bu yönetmeliğin uygulanmasında;
a) Belediye :Dörtyol
Belediye Başkanlığını,
b) Başkan :
Dörtyol Belediye Başkanı'nı
c) Büyükşehir Belediyesi : Hatay Büyükşehir Belediye Başkanlığını,
ç) Başkan Yardımcısı :
Dörtyol Belediye Başkan Yardımcısı'nı,
d) Üst
Yönetici :Dörtyol
Belediye Başkanı,
e) Müdür :
Gelirler Müdürünü,
f)
Müdürlük :
Gelirler Müdürlüğünü,
g)
Şeflikler :
Tahakkuk Şefliği, Emlak Şefliği, İcra Şefliği, Tahsilat Şefliği,
ğ)
Personel :
Gelirler Müdürlüğe bağlı çalışanların tümünü,
h) Mali
Yıl :
Takvim yılını ifade eder.
Temel ilkeler
MADDE 5- (1) Karar
alma, uygulama ve eylemlerde şeffaflık.
(2) Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk.
(3) Hesap verebilirlik.
(4) Kurum içi yönetiminde ve ilçeyi ilgilendiren kararlarda katılımcılık.
(5)
Uygulamalarda adalet ve eşitlik.
(6)
Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik.
(7)
Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik ve temel
ilkelerdir.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat
ve Bağlılık
Teşkilat
MADDE
6- (1) Gelirler Müdürlüğünün personel ve teşkilat
yapısı aşağıda belirtilen şekildedir.
a) Müdür
b)
Tahakkuk Şefliği
c) Emlak
Şefliği
ç)
İcra Şefliği
d)
Tahsilat Şefliği
(2) Bu
yapılanma ihtiyaca göre Norm Kadro ilke ve Standartları içerisinde hizmetin
daha verimli olması amacı ile yeniden yapılandırılabilir.
(3) Bu,
Müdürün teklifi ve Başkanlık Onayı ile geçerlilik kazanır.
Bağlılık
MADDE
7- (1) Gelirler Müdürlüğü Belediye Başkanına veya
görevlendireceği Başkan Yardımcısına bağlıdır. Bu durum tamamen Başkanlık
Yetkisindedir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluk
Müdürlüğün
görevleri
MADDE
8- (1) 2464 Sayılı Belediye Gelirleri Kanunu,1319
sayılı Emlak Vergisi Kanunu, 6183 sayılı Amme Alacakları Tahsili Usulü
Hakkındaki Kanun, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi
ve Kontrol Kanunu çerçevesinde, Belediye Gelirlerini tahakkuk etmek, tahsil ve
takibini yapmak.
(2) İlgili
Mevzuat çerçevesinde, Belediyenin gelirlerini tahakkuk ettirmek, gelir ve
alacakların takip ve tahsil işlemlerini yürütmek, vergi, resim, harç ve ücret
gelirlerini artırmak amacı ile bu Kanunlar çerçevesinde önlemler almak ve
uygulamak.
(3) Mer'i
mevzuatla görev alanına giren mükelleflerin bütün kayıt kontrollerini yapmak.
(4) Belediye
tarafından uygulanan tek sicil uygulama çalışmalarının eksiksiz ve hatasız
şekilde yürütmek.
(5) Belediye
Gelirleri Kanununda adı geçen vergi, harç, katılım payı ve diğer gelirlerle
alakalı vergi kayıp ve kaçak kontrollerinin yapılmasını sağlamak.
(6)
Mükelleflerle ilgili usulüne uygun yoklama tutanağıyla tespitler yapmak,
tespite ilişkin yoklama tutanağını mer'i mevzuat gerekleri doğrultusunda ilgili
mükellef ve birimlere verilmesini sağlamak.
(7) Müdürlüğe
intikal eden mükelleflerle ilgili dilekçelerin gereğini yaparak işlemi
sonuçlandırmak.
(8)
Mükelleflere elden tebliğ edilmesi gereken ihbarname, tebligat vb. evrakın
usulüne uygun tebliğ edilmesini sağlamak.
(9) Belediye
Gelirleri Kanunu’nda ve diğer mer'i mevzuatta ifade edilen gelirlerin tahakkuk
işlemlerinin yapılmasını sağlamak.
(10) Tahakkuku
diğer Müdürlüklerle alakalı olan gelirlerin tahakkuk işlemlerinin yapılmasını
sağlamak.
(11) Tahakkuk
görevlerinin icrası esnasında diğer ilgili Müdürlüklerle koordineli çalışmak,
(12) Tahakkuku
tahsile bağlı olan gelirlerin tahakkuk işlemleri için ilgili birimlerle
koordineli çalışmak.
(13) Dörtyol
Belediyesi sınırları içinde bulunan mükelleflerden yasalar çerçevesinde
Belediye tarafından alınması gereken, İlan ve Reklam Vergisi, Eğlence Vergisi,
Çevre Temizlik Vergisi, İşgal Harcı, Tatil Günlerinde Çalışma Ruhsat Harcı,
Ölçü ve Tartı Aletleri Muayene Harcı, Bina İnşaat Harcı, İmar Harçları,
Harcamalara İştirak Payları, İşyeri Açma Harçları, Belediye Encümeni tarafından
karara bağlanan ceza ve satışlardan kaynaklanan alacaklar, Zabıta tarafından
tanzim edilen tutanaklara istinaden tahakkuk eden alacaklar, Belediye Meclisi
tarafından tarifeye bağlanan ücretler Açık ve Kapalı Otoparklardan alınacak
işgal ücreti ile her türlü vergi, harç, pay, ücret v.s. gelirin zamanında ve
usulüne uygun olarak tahakkuk ve tahsil edilmesini sağlayıcı çalışmaları
kontrol ve koordine etmek.
(14) Tahsilatı
gecikenlere ödeme emri gönderilmesini sağlamak.
(15) Ödemenin
yapılmaması durumunda haciz işlemlerinin başlatılmasını ve yapılmasını
sağlamak.
(16)
Harcamalara iştirak paylarının düzenli alınabilmesi için ilgili birimlerle
koordineli çalışmak.
(17) Tahsile
müteallik kayıtların tutulmasını ve tahsil olunan paraların bankaya
yatırılmasını sağlamak.
(18)
Tahsilatla ilgili raporlar, icmaller ve cetvellerin hazırlanmasını sağlamak.
(19) Tahakkuklu
ve tahakkuksuz gelirler ile takipli ve takipsiz gelirlerin tahsilat takiplerini
kontrol etmek.
(20) Tahsilatı
yapılamayan gelirleri raporlama düzeni içerisinde takip etmek, tebligat, ödeme
emri, haciz yolları ile tahsilatların yapılmasını kontrol etmek, yapılacak
tebligatların hazırlanması ve dağıtılmasını organize etmek.
(21) Aylık
gelir tablosunun hazırlamasını sağlayarak amirine sunmak, gelirlerin eğilimleri
ile ilgili amirini bilgilendirmek.
(22)
Tahsilatla ilgili raporlar, icmaller ve cetvellerin hazırlanmasını sağlamak.
(23) Yapılacak
tebligatların hazırlanması ve dağıtılmasını organize etmek.
(24)
Mer'i mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile
amiri tarafından verilen görevlerin icra edilmesini sağlamak.
(25) Birim
bütçesini hazırlayıp, Mali Hizmetler Müdürlüğüne göndermek.
(26) Birim
faaliyet raporunu hazırlayıp İnsan Kaynakları Müdürlüğüne göndermek
(27) İç ve dış
denetim sırasında denetçilere ve yargıya intikal eden hususlarda mahkemelere
bilgi, belge ve kolaylıklar sağlamak.
(28) İhtiyaç
duyulan mal ve hizmet alımı için bütçede ödeneği bulunan mal ve hizmeti almak.
Müdürlüğün
yetkisi
MADDE 9- (1) Gelirler
Müdürü bu yönetmelikte sayılan görevleri yerine getirmek için Belediye
Başkanınca atanır ve yasal olarak yetkilendirilmiş olur.
Müdürün
görevleri, yetki ve sorumluluğu
MADDE
10- (1) Belediye Başkanı’nın ve/veya yetki verdiği Başkan
Yardımcısının gözetimi ve denetimi altında, mer’i mevzuat gereği Müdürlüğün;
sevk ve idaresini, organize edilmesini, kadrolar arasında görevlerin
dağıtılmasını, iş ve işlemlerin yeniden tanzimine ilişkin dahili düzenlemeleri
yapar.
(2)
Başkanlığın amaçlarını ve genel politikalarını kendi uğraş alanlarını
ilgilendirdiği derecede bilir, genel politikaların uygulanmasını devamlı olarak
izler, amaçlara uygunluğunu araştırır, genel politikalarda yapılması gerekli
değişiklikleri bildirir.
(3)
Müdürlüğü için, Başkanlığın gayeleri, politikaları, bütçeleri ile uyumlu
hedefler, planlar, programlar geliştirir ve verilen sorumluluğa göre icraat
yapar.
(4)
Başkanlığın amaçlarını ve politikalarını, yönettiği ve işbirliği yaptığı
personele açıklar, en iyi şekilde yönetmeleri için gerekli izahatı verir ve
uygulamaları kontrol eder.
(5) Görev
alanı içinde bulunan faaliyetler için kısa, orta ve uzun vadeli planlar
hazırlar. Planların uygunluk ve yeterliliğini devamlı olarak izler,
gerekiyorsa, düzeltmeye yönelik tedbirleri alır.
(6)
Müdürlüğün işlerini en kısa zamanda ve en ekonomik olarak istenen şekilde
sonuçlandırmak üzere planlar.
(7)
Gelecekte doğacak ihtiyaçlara cevap verebilecek şekilde elindeki kadro, işyeri
ve teçhizatın planlamasını yapar.
(8)
Müdürlüğün haberleşme ve evrak akışını, üst kademelere istenen bilgileri
zamanında ulaştırabilecek ve alt kademelere kurum karar, politika ve
yönetmelikleri hakkında zamanında ve doğru bilgi verebilecek şekilde planlar.
(9)
Müdürlüğün yıllık faaliyet planını Başkanlığın stratejik hedeflerine göre
hazırlar, faaliyet planına göre yıllık bütçesini Mali İşler Müdürlüğü ile
koordineli olarak hazırlar, Başkanlıkça belirlenmiş zamanda amirine verir.
(10)
Kendisinin ve personelinin beceri ve mesleki bilgi açısından gelişmesini
sağlamak üzere eğitim planlamasını yapar, Müdürlükte yapılan çalışmalarla
ilgili olarak belli aralıklarla toplantılar düzenler, çalışmaları
değerlendirir.
(11)
Başkanlığın kabul ettiği yönetim ve
organizasyon prensiplerini astlarına izah eder, organizasyon içindeki
konumlarının üst-ast ve yatay organizasyon konumlarla ilişkileri hakkında gerekli
bilgiyi vererek ahenkle çalışmalarını temin eder.
(12)
Müdürlüğün tüm işlerini en etkin şekilde yapmak üzere, Başkanlığın mevcut
organizasyon şeması, iş tarifleri ve pozisyonların ihtiyaç gösterdiği vasıflara
uygun kadrosunu organize eder.
(13)
Organizasyon yapısında ve/veya iş tariflerinde
zamanla doğacak değişiklik ihtiyaçlarını amiri vasıtasıyla İnsan Kaynaklarından
sorumlu Müdürlüğe bildirir.
(14)
Çalıştırdıkları görevlilerin iş tariflerini ve
performans kriterlerini hazırlayıp amirine teklif eder.
(15)
Çalıştırdıkları görevlilerin, işbölümü esasları
dahilinde, sorumluluklarını belirler ve bu görevleri benimsetir.
(16)
Emrindeki elemanlara iş tariflerini izah
etmek, iş tariflerinde belirtilen görev ve sorumlulukların doğru
anlaşılmalarını sağlamak, çalışma verimini artırma amacıyla, kanunları, idari
ve genel yargı kararları ve bunlarla ilgili yayınları satın almak, abone olmak,
bunlardan personellerinin yararlanmasını sağlamak.
(17) Emrindeki
elemanlara görevlerini yerine getirebilmeleri için gerekli yetkilendirmeyi
yapar, onları insiyatiflerini ve yetkilerini kullanmaya teşvik eder.
(18)
Müdürlüğüne alınacak, ayrılacak personel ile
personelindeki statü değişikliklerini, Başkanlığın personel politika ve
usulleri çerçevesinde kontrol eder.
(19)
Yokluğunda görevlerin aksatılmadan
yürütülebilmesi için yerine bakacak şahsı belirleyerek Başkan ve / veya yetki
verdiği Başkan yardımcısının onayı ile vekalet verir ve görevlerini taksim
eder. Alt birim yetkilileri / Personel arasında görev bölümü yapar, izin,
hastalık ve çekilme gibi nedenlerle ayrılan alt birim yetkililerinin yerine,
bir başkasının görevlendirilmesi ve hizmetlerin aksamaması için gerekli
önlemeleri alır.
(20)
İşgücünün en faydalı şekilde kullanılması ve
işlerin en az maliyetle yürütülmesi için, emrindeki personelin görev ve
sorumluluklarını açık, seçik ve anlayabilecekleri sadelikte belirtir, iş ve
işlemlerin buna uygunluğunu denetler.
(21)
Kendisinin ve organizasyonun verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün
konularda bilgisini devamlı arttırır.
(22)
Müdürlüğün tüm faaliyetlerinde ilgili kanun, tüzük, yönetmelik, genelge,
tebliğ, iş metotları ve diğer ilgili mer’i mevzuata riayeti sağlar, bunların
uygulanmasını sürekli kontrol eder; düzeltilmesi gereken hususlar için de
olumlu öneri ve teklifleri, bir üst amirinin görüşüne sunar.
(23) Müdürlüğün
verimliliğinin arttırılmasını ve işlerin daha kaliteli, düzenli ve süratli
şekilde yürütülmesini sağlamak üzere, çalışma metotlarını geliştirmeleri için
astlarına mesleki yardımda bulunur, genel ahlaka ve adaba uygun hareket
etmeleri için disiplini temin eder.
(24)
Astlarının sorularını kesin olarak cevaplandırır, gereken kararları süratle
alır ve bildirir.
(25) Danışman
durumunda görev yapanlarla teması ve onlardan faydalanmayı temin eder.
(26) Terfi
etmesi veya iş basında olmaması halinde, yerine görevini ifa edebilecek bir
yardımcıyı yetiştirir.
(27) Haberleşmeye
büyük önem vererek, alınan kararların uygulayıcılarına doğru bir şekilde ve
süratle ulaştırılmasını sağlar.
(28)
Faaliyeti için amirince talep edilen veya
faydalı gördüğü bütün raporları sunar. Raporları vermeden önce gerekli
tetkikleri yapar ve tasdik eder, gereksiz bilgileri ayıklayarak raporların kısa
ve öz olmasını sağlar.
(29) Eş
düzeydeki yöneticilerle koordinasyonu kurar ve kendi aralarında
halledilebilecek meseleleri halleder.
(30) Kendine
bağlı olan personelin aralarında koordinasyon kurmalarını ve onların da
Başkanlığın hedeflerine uygun olarak birlikte çalışmalarını temin eder.
(31)
Müdürlüğündeki astlarının diğer Müdürlükler ile yaptıkları ortak çalışmalarda
uyum ve koordinasyonu sağlar.
(32)
Personelinin moralini en yüksek seviyede tutarak, daha azimli çalışmaya, daha
başarılı olmaya teşvik eder.
(33) Personelin
çalışma şevkini kıran ve verimini düşüren faktörleri tespit ederek, kendi
imkanları ile bertaraf edilebilecek veya düzeltilebilecek olanları halleder,
üst kademelerce alınması gereken tedbirler için verim düşüşü veya başka menfi
sonuçlar doğmadan amirine müracaat eder.
(34) Müdürlük,
personelinin potansiyelinden en iyi şekilde yararlanabilmek, kendi kararlarını
en isabetli şekilde verebilmek ve kendisine bağlı personelin katkılarına
paralel olarak Başkanlığı daha fazla benimsemelerini sağlamak amacıyla devamlı
surette fikir ve görüş alışverişinde bulunur.
(35) Faaliyet
planında bulunan işleri görev tariflerine göre çalışanlarına tevzi eder.
(36)
Emirlerini kademe atlamadan iş ile ilgili kendisine doğrudan bağlı çalışanlara
verir.
(37) Emrinde
çalışan elemanlara örnek olur, bunu sağlayacak şekilde, neticelerini önceden
düşünerek daha sonra geri almak zorunda kalmayacağı, kolaylıkla anlaşılabilir,
kısa ve kesin emirler verir, ancak kötü neticeler doğuracağı anlaşılan
emirlerini geri almaktan imtina etmez.
(38) Gerekli
gördüğü hususlarda emirlerini yazılı olarak verir.
(39) Başkasına
emir vermiş olsa dahi işin yapılmaması ve/veya yanlış ve eksik yapılması
sorumluluğunu üstlenir.
(40) Mevcut
faaliyet planına göre Müdürlük faaliyetlerini kısa periyotlarla kontrol eder.
(41) Müdürlük
harcamalarının bütçeye uygunluğunu devamlı kontrol altında bulundurur.
(42)
Yapılmakta olan işleri zaman, miktar ve kalite acısından devamlı kontrol eder.
(43) Alt
kademelerden gelen evrak ve bilgileri kontrol eder, varsa eksikliklerin
giderilmesini sağlar, Personelinin tavır ve davranışlarını devamlı kontrol
altında bulundurarak örnek model oluşturur.
(44)
Personelin görev tariflerindeki belirtilen işleri yerine getirip getirmediğini
üç ayı geçmeyen periyotlarla kontrol eder.
(45)
Planlardan sapmalar gösteren fiili durumlarda sapmaların sebeplerini araştırır,
düzeltici ve ileride tekrarlanmasını önleyici tedbirleri alır.
(46) Faaliyetlerin
devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydın
tutulmasını, gerekli belgelerin düzenlenmesini ve takibini, önemli olan evrakın
muhafaza edilmesini, bu konulardaki mevzuat ve usullere göre hareket edilmesini
temin eder. Önemini kaybeden evrakı kabul edilmiş usullere göre imha eder.
(47) Görev
alanındaki faaliyetlerin durumunu ve neticelerini tespit etmek, değerlendirmek
ve gerekli tedbirleri almak için istatistiki bilgileri tanzim eder ve/veya
ettirir. Gerektiğinde bu bilgileri amirlerine ve ilgililere sunar.
(48) Herhangi
bir amaçla yurtiçi veya yurtdışı görev seyahatine gönderildiğinde, gittiği
yerde yaptığı temasları, çalışmaları ve aldığı sonuçları belirten, kolayca
anlaşılabilir bir üslup ve düzende rapor hazırlar, amirine verir.
(49)
Başkanlığa ilişkin bilgilerin dışarı sızmaması
hususunda azami itinayı ve dikkati gösterir.
(50)
Başkan ve amirinin uygun göreceği her türlü
görevi ilgili mer’i mevzuat ve amirinin talimatlarına göre yerine getirir.
(51) Bu
yönetmelikte Müdürlüğün görev alanına ilişkin olarak belirtilen tüm görevlerin,
etkin biçimde ve bütünlük içerisinde geciktirilmeden, ilgili mer’i mevzuata
uygun icra edilmesini, denetlenmesini ve raporlanmasını sağlar.
(52)
Personelin moral motivasyonunu arttırmaya dönük tedbirler alarak, verimliliğin artışını
sağlar.
(53)
Müdürlüğün çalışma sistemini kurarak iş akışını sağlar, personelin
çalışmalarını organize eder, Müdürlük servislerinin planlı ve programlı bir
şekilde çalışmalarını düzenleyerek, personel arasında uyumlu bir işbirliği
ortamı kurulmasını sağlamak ve çalışmalarını izlemek, denetlemek ve gerekli
direktifleri vermek, disiplinsizliklere ve çalışma şartlarını bozucu eylemlere
müsaade etmemek, toplam kalite yönetimi ve verimlilik için çalışma şartlarını
iyileştirmek ve prensipler koymak, personel için kurs ve seminerler tertip
etmek.
(54) Komisyon
toplantılarında müdürlükle alakalı iş ve işlemleri yürütür.
(55)
Gelirlerin artırılması ve harcamaların
azaltılması için müdürlükler ve birimler arası koordinasyonu sağlar.
(56)
Belediye'nin amaçları, prensip ve politikaları doğrultusunda, Müdürlüğün kalite
politikası, hedefleri ve stratejilerini belirleme çalışmalarını sonuçlandırır.
(57)
Müdürlüğün görev alanıyla ilgili ihale konusu veya doğrudan temin veya avansla
temin edilecek alımlarla ilgili iş ve işlemlerin, mer’i mevzuatı çerçevesinde
yapılmasını sağlar.
(58) Görevle
ilgili her türlü iç / dış yazışmaların mer’i mevzuata uygun yapılmasını sağlar.
(59) Müdürlüğe
gelen tüm evrakın ilgililere usulünce iletilmesini sağlar.
(60)
Ekonomiklik, üretkenlik, yüksek verimlilik ve performans artırıcı etki
oluşturmak amacıyla mer’i mevzuat ve stratejik hedefler çerçevesinde dış hizmet
alım yoluyla yapılması mümkün olan hizmetleri uzman özel ve/veya tüzel kişilere
usulüne uygun yaptırılmasını sağlar.
(61) Sayıştay,
İçişleri Bakanlığı ve İç Denetçilerin gerekli iş ve işlemlerin başarıyla
yürütülmesini ve istenen hesabın verilmesini sağlar.
(62) Mer’i
mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile Başkanlıkça verilen görevlerin icra
edilmesini sağlar.
(63) Harcama
yetkilisi olarak, her yıl iş ve işlemelerin amaçlara, iyi mali yönetim
ilkelerine, kontrol düzenlerine ve mevzuata uygun bir şekilde
gerçekleştirildiğini içeren iç kontrol güvence beyanını düzenlemek ve birim
faaliyet raporlarına eklemek.
(64)
Birimlerde görevlendirilen personelin, yapacağı işle ilgili görevlerinin neler
olduğu, müdür tarafından düzenlenecek bir iç yönergeyle tek tek açıklamalı bir
şekilde belirtilerek personele imza karşılığında verilmeli ve personelin bu
yönergede belirtilen görevleri eksiksiz yerine getirerek ve sürekli olarak
çalışma masasında bulundurulmasını sağlanmak.
Şeflerin
görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE
11- (1) Müdürlüğün çalışma konularında kendi kısmı
ile ilgili çalışmaların yapılmasını sağlamak.
(2) Görev ve
çalışmaları yönünden biriminin müdürüne karşı sorumludur. Müdür tarafından
mevzuat hükümlerine uygun verilen diğer görevleri yapmak.
(3) Verimli
çalışmanın sağlanması için yasaların verdiği yetki çerçevesinde her türlü
teknolojik gelişmeyi takip etmek ve uygulamak.
(4)
Başkanlığın amaçlarını ve stratejilerini, yönettiği ve işbirliği yaptığı
personele açıklamak, en iyi şekilde yönetmeleri için gerekli izahatı vermek ve
uygulamaları kontrol etmek.
(5) Görev
alanı içinde bulunan faaliyetler için kısa, orta ve uzun vadeli planlar
hazırlamak. Planların uygunluk ve yeterliliğini devamlı olarak izlemek,
gerekiyorsa, düzeltmeye yönelik tedbirleri almak.
(6)
Haberleşme ve evrak akışını, üst kademelere istenen bilgileri zamanında
ulaştırabilecek ve alt kademelere kurum karar ve yönetmelikleri hakkında
zamanında ve doğru bilgi verebilecek şekilde planlamak.
(7) Kendisinin
ve personelinin beceri ve mesleki bilgi açısından gelişmesini sağlamak üzere
eğitim planlamasını yapmak.
(8) Çalıştırdıkları
görevlilerin iş tariflerini ve performans kriterlerini hazırlayıp amirine
teklif etmek.
(9)
Çalıştırdıkları görevlilerin iş bölümü
esasları dahilinde sorumluluklarını belirlemek ve bu görevleri benimsetmek.
(10) Emrindeki elemanlara
görevlerini yerine getirebilmeleri için gerekli yetki delegasyonunu yapmak,
onları insiyatiflerini ve yetkilerini kullanmaya teşvik etmek.
(11)
Kendisinin ve organizasyonun verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün
konularda bilgisini devamlı artırmak.
(12)
Haberleşmeye büyük önem vererek, alınan kararların uygulayıcılarına doğru bir
şekilde ve süratle ulaştırılmasını sağlamak.
(13)
Kendine bağlı olan personelin aralarında
koordinasyon kurmalarını ve onların da Başkanlığın hedeflerine uygun olarak
birlikte çalışmalarını temin etmek.
(14)
Personelinin moralini en yüksek seviyede
tutarak, daha azimli çalışmaya daha başarılı olmaya teşvik etmek.
Diğer
personel görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE
12- (1) Başkanlığın amaçlarını ve genel stratejilerini,
çalıştığı müdürlüğün uğraş alanlarını ilgilendiren boyutuyla öğrenmek ve buna
uygun tutum davranış sergilemek.
(2) Görev
alanı içinde bulunan faaliyetler için kısa, orta ve uzun vadeli planların
hazırlanmasında amirinin direktiflerine uygun iş ve işlemleri yapmak.
(3) Beceri ve
mesleki bilgi açısından kendini geliştirmek, bu amaçlı etkinliklere istekli
olarak katılmak.
(4)
Müdürlüğün verimliliğinin arttırılması ve işlerin daha kaliteli, düzenli ve
süratli şekilde yürütülmesi için çalışma metotlarını geliştirmek, genel ahlaka
ve adaba uygun hareket etmek.
(5)
Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü
kaydı tutmak, gerekli belgeleri düzenlemek ve takip etmek, önemli olan evrakı
usulüne uygun muhafaza etmek.
(6) Görev
alanındaki faaliyetlerin durumunu ve neticeleriyle ilgili istatistikî bilgileri
tanzim etmek, Gerektiğinde bu bilgileri amirlerine ve ilgililere sunmak.
(7)
Vatandaşlardan gelen başvurularda onları yönlendirmek ve bilgilendirmek.
(8) Taşınır
kayıtlarını ve demirbaş zimmetlerini titizlikle tutmak.
(9) Birime
gelen evrakın ekleriyle birlikte tam olup olmadığını kontrol etmek, imza
karşılığı almak, gelen evrak defterine kaydetmek.
(10) Birimden
çıkan evrak, doküman vb. yazışmaların resmi yazışma kuralları yönergesi
esaslarına uygunluğunu kontrol ettikten sonra, giden evrak defterine
kaydederek, ilgili yere gönderilmesini sağlamak.
Tahakkuk
şefliğinin görev-yetki ve sorumluluğu
MADDE
13- (1) İlgili mevzuat çerçevesinde Belediyenin
gelirlerini tahakkuk ettirmek, Eğlence Vergisi, İlan ve Reklam Vergisi, Yangın
Sigorta Vergisi, Haberleşme Vergisi, Elektrik Tüketim Vergisi, İşgal Harcı,
Tatil Günlerince Çalışma Ruhsat Harcının tüm tarh ve tahakkuk işlemlerini
yapmak.
(2)
Beyannameleri, kayıt ve diğer bilgileri bilgisayar ortamına doğru ve hatasız
olarak aktarmak.
(3)Kayıtları,
dosyaları düzgün ve sistemli tutmak, arşive kaldırmak, gerekenleri arşivde
muhafaza etmek.
(4)
Belediyede kaydı bulunmayan mükelleflerin kayıtlarını, Belediyeyi gelir kaybına
uğratmadan zamanında yapmak.
(5) Mer'i
mevzuatla görev alanına giren mükelleflerin bütün kayıt kontrollerinin
yapılmasını sağlamak.
(6) Belediye
Gelirleri Kanununda adı geçen vergi, harç, katılım payı ve diğer gelirlerle
alakalı vergi kayıp ve kaçak kontrollerinin yapılmak.
(7)
Mükelleflerle ilgili usulüne uygun yoklama tutanağıyla tespitler yapmak,
tespite ilişkin yoklama tutanağını mer'i mevzuat gerekleri doğrultusunda ilgili
mükellef ve birimlere verilmesini sağlamak.
(8)
Mükelleflerle ilgili dilekçelerin gereğini yaparak işlemi sonuçlandırmak.
(9)
Mükelleflere elden tebliğ edilmesi gereken ihbarname, tebligat vb. evrakın
usulüne uygun tebliğ edilmesini sağlamak.
(10) Belediye
Gelirleri Kanunu’nda ve diğer mer'i mevzuatta ifade edilen gelirlerin tahakkuk
işlemlerinin yapılmasını sağlamak.
(11) Tahakkuku
diğer Müdürlüklerle alakalı olan gelirlerin tahakkuk işlemlerinin yapılmasını
sağlamak.
(12) Tahakkuk
görevlerinin icrası esnasında diğer ilgili Müdürlüklerle koordineli çalışmak.
(13) Tahakkuku
tahsile bağlı olan gelirlerin tahakkuk işlemleri için ilgili birimlerle
koordineli çalışmak.
(14) Tahakkuku
tahsile bağlı olan gelirlerin tahakkuk kayıtlarının doğru ve hatasız
yapılmasını sağlamak.
(15)
Harcamalara iştirak paylarının düzenli alınabilmesi için ilgili birimlerle
koordineli çalışmak.
(16) Yapılacak
tebligatların hazırlanması ve dağıtılmasını organize etmek.
(17) Mer'i
mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile amiri tarafından verilen görevlerin icra
edilmesini sağlamak.
(18) Dönem
içerisinde yükümlülüklerini yerine getirmeyen mükelleflere 213 Sayılı
V.U.Kanunu gereğince yoklama fişi tanzim ederek resen beyan oluşturmak, vergi
ve ceza ihbarnameleri düzenlemek ve ilgililerine tebliğini sağlamak.
(19) Gelir ve
ücret tarife tekliflerini hazırlayarak Belediye Meclisine sunmak.
(20) Eğlence
vergisi ile ilgili olarak gerekli hallerde mahallinde yoklama yapmak.
(21) İlan ve
reklam vergisinin yerinde kontrollerini sağlamak.
(22) İzinsiz
asılan bez afiş veya izinsiz dağıtılan reklam amaçlı el ilanı ve broşürleri
kontrol etmek ve gerekli vergilendirme iş ve işlemlerini yapmak.
(23) Motorlu
araçlar üzerinde bulunan reklamları kontrol etmek ve vergilendirilmesini
sağlamak.
(24) 213
Sayılı Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre tarh ve tahakkuk işlemlerini
gerçekleştirmek.
(25) Uzlaşma
taleplerini incelemek ve bu talepleri uzlaşma komisyonuna iletmek ve bu
işlemleri yapmak.
(26)
Belediyemiz genel evrak kayıt bürosundan (Yazı İsleri Müdürlüğü) gelen iç ve
dış evrakların giriş ve çıkış kayıtlarını tutmak. Evrak kayıtlarının doğru ve
sistemli tutulmasını sağlamak.
(27) Müdürlüğe
gelen yazıları ilgili birimlere dağıtımını yapmak.
(28)
Mükelleflerden gelen ihbar ve şikayetleri zamanında amirine ulaştırmak.
(29) Müdürün isteği
halinde görev ve çalışmaları hakkında isteğe uygun güncel bilgi vermek.
(30)
Müdürlüğün iş ve işlemlerinin en kısa zamanda yapılmasını sağlamak.
(31) Serviste
kullanılacak demirbaş malzemeleri zarar vermeden korunmasına özen göstererek
düzenli ve verimli bir şekilde kullanmak.
(32) Serviste
kullanılacak kırtasiye ve sarf malzemelerini israf etmeden kullanmak.
(33)
Mükelleflere ait bilgi ve belgeleri idareden habersiz bir başkasına vermemek.
Emlak
şefinin görev yetki ve sorumlulukları
MADDE
14- (1) Emlak Şefi aşağıda belirtilen görev, yetki ve sorumlulukları
yerine getirir.
(2)
Yönetmelik gereğince tanımlanmış olan, Müdürlüğün Görevlerinin yerine
getirilmesi için, Müdürden aldığı talimatlar doğrultusunda Müdürlük
çalışmalarında eşgüdümü sağlamak.
(3) Görevi
gereği kendine havale edilen işleri mevzuat esaslarına göre yapmak veya
yaptırmak.
(4)
İşlerini plan ve programa bağlayarak iyi bir şekilde yapılmasını ve vaktinde
bitirilmesini sağlamak.
(5)
Emrindeki personele iş dağıtımı yaparak onlara görev vermek ve sonuçlarını
almak.
(6)
Personelin durumunu takip ve kontrol ederek denetim altında bulundurmak.
(7) İş
yerinin emniyetini sağlayıcı tedbirler almak veya aldırmak.
(8)
Şefliğinden ayrılacak veya görev yeri değişecek olan personelin, zimmetinde bulunan
iş ve evrakları müşterek bir zabıt ile teslimini sağlamak.
(9)
Şefliğine gelen evrakın gereği için ilgili personele talimat vererek yaptırmak,
takip etmek ve evrakın gerekli sürede çıkışını sağlamak.
(10)
Personelin devamı ve mesai durumlarını kontrol etmek, aksaklık varsa Müdürüne
bildirmek.
(11) Resmi
yazıları hazırlamak ve genelge esaslarına göre tanzim ederek veya ettirerek
işleme koymak.
(12) Müdür
tarafından verilen diğer görevleri müdür adına yürütmek.
(13) Şef,
birimine ait tüm iş ve işlemlerden müdürüne karşı sorumludur.
(14)
Belediye mücavir alanı içerisindeki bina, arsa ve arazilere ilişkin vergi
tahakkuklarını yapmak.
(15)
Mücavir alan dışındaki işyerlerinin emlak vergilerini tahakkukunun yapılmasını
sağlamak.
(16) Eksik
ve hatalı emlak beyan ve bildirimler için mahallinde yoklama yapmak bunlara
ilişkin tarh işlemlerini yapmak ve mükellefe tebliğ etmek.
(17) Arsa
birim değerleri tespiti için süresi içerisinde takdir komisyonu oluşturma
çalışmalarını yapmak.
(18) Tapu
sicil müdürlüğünde yapılan işlemlerle ilgili olarak bilgi formlarını temin
etmek ve şeflik kayıtlarında gerekli çalışmaları yapmak.
(19)
Verilmeyen beyanları takip etmek, verilmesini sağlamak veya resen tahakkuk
yapmak.
(20) Mer'i
mevzuatla görev alanına giren mükelleflerin bütün kayıt kontrollerinin
yapılmasını sağlamak.
(21) Emlak
Vergisi Kanununda belirtilen emlak vergilerinin kayıp ve kaçak kontrollerinin
yapılmasını sağlamak.
(22)Tapu
sicil müdürlüğünde yapılan satışlar için emlak değeri vermek, satış sonunda
mükelleflerin dosyalarında gerekli işlemleri yapmak.
(23)
Uzlaşma ile ilgili talepleri incelemek ve uzlaşma komisyonuna iletmek.
(24) Diğer
kurumlardan gelen taleplere cevap vermek,
(25)
Ayrıca Bakanlar Kurulu tarafından tek meskeni olan emeklilerin dul ve
yetimleri, özürlüler ve hiçbir geliri olmadığını belgeleyenler, şehitlerin dul
ve yetimlerine ait matbu form olan başvurularını incelemek ve
sonuçlandırmaktır.
(26)
Belediye tarafından uygulanan tek sicil uygulama çalışmalarının eksiksiz ve
hatasız şekilde yürütmek.
(27)
Belediye mücavir alan içindeki işyerlerini çevre temizlik vergisi acısından
kayıt altına almak.
(28)
İşyerlerini kanunda belirtildiği gibi grup ve derecelerini tespit ederek
vergilendirmek.
<font size="2" face
Telefon:
E-Mail: