T.C.
DÖRTYOL BELEDİYE BAŞKANLIĞI
AFET İŞLERİMÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak, Tanım ve
İlkeler
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı Afet İşleri Müdürlüğünün
kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları çalışma usul ve esaslarını düzenlemektedir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik Müdürlüğün
kuruluş amacı, faaliyet alanları, teşkilat yapısı ile yönetici ve diğer
personelin görev, yetki ve sorumluluk alanlarını kapsar.
Hukuki Dayanak
MADDE 3- (1) Afet İşleri Müdürlüğü, 5393
sayılı Belediye Kanunu,5902 sayılı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığının
Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun, 7269 sayılı Umumi Hayata Müessir
Afetler Dolayısıyla Alınacak Tedbirlerle Yapılacak Yardımlara Dair Kanun,
4123 sayılı Tabii Afet Nedeniyle Meydana Gelen Hasar ve Tahribata İlişkin
Hizmetlerin Yürütülmesine Dair Kanun, 7126 sayılı Sivil Savunma Kanunu,
22/02/2007 tarihli ve 26442 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Belediye
ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve
Standartlarına Dair Yönetmelik ve diğer ilgili mevzua hükümlerine göre
hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Alt Birim Sorumlusu: Müdürlüğün alt birimlerinin ve
faaliyetlerinin yürütülmesinden Müdüre karşı sorumlu olan kişiyi,
b) Alt Birim:
Müdür tarafından Müdürlüğün
görev, yetki ve sorumluluklarının paylaştırılarak daha etkin ve verimli bir
şekilde yürütülmesi amacıyla kurulan ve Müdürün emir ve talimatlarına göre
kendisine verilen görevleri yürüten birimi,
c) Başkan:
Dörtyol Belediye Başkanını,
ç) Başkan Yardımcısı:
Dörtyol
Belediye Başkan Yardımcısını,
d) Başkanlık:
Dörtyol Belediye Başkanlığını,
e) Belediye:
Dörtyol
Belediyesini,
f) Müdürlük:
Afet İşleri Müdürlüğünü,
g) Müdür:
Afet İşleri Müdürünü ifade eder.
Temel İlkeler
MADDE 5- Müdürlük tüm çalışmalarında;
a) Karar alma, uygulama ve eylemlerde
şeffaflık,
b) Hizmetlerin temin ve sunumunda
yerindelik ve ihtiyaca uygunluk,
c) Hesap verebilirlik,
ç) Kurum içi yönetimde ve ilçeyi
ilgilendiren kararlarda katılımcılık,
d) Uygulamalarda adalet ve hizmette
eşitlik,
e) Belediye kaynaklarının kullanımında
etkinlik ve verimlilik,
f) Kaliteli ve insan odaklı hizmet vermek,
g) Planlı, etkin ve verimli çalışmak,
ğ) Çağdaş ve sosyal belediyecilik, karar
alma, uygulama ve hizmette tarafsızlık,
h) Hizmetlerde sürdürülebilirlik,
temel ilkelerini esas alır.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş, Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Kuruluş ve alt birimler
MADDE 6- (1) Dörtyol İlçe Belediyesi’nde, Afet
İşleri Müdürlüğü; 5393 sayılı Belediye
Kanunu, 5902 sayılı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığının Teşkilat ve
Görevleri Hakkında Kanun, 7269 sayılı Umumi Hayata Müessir Afetler
Dolayısıyla Alınacak Tedbirlerle Yapılacak Yardımlara Dair Kanun, 4123
sayılı Tabii Afet Nedeniyle Meydana Gelen Hasar ve Tahribata İlişkin
Hizmetlerin Yürütülmesine Dair Kanun, 7126 sayılı Sivil Savunma Kanun ile
Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve
Standartlarına Dair Yönetmelik hükümlerine dayanılarak Belediye Meclisi’nin 05/05/2023
tarih ve 50 sayılı kararıyla kurulmuştur.
Müdürlüğün Görev, Yetki ve
Sorumlulukları
MADDE 7- (1) Müdürlük görev, yetki ve
sorumluluk alanına ilişkin olarak;
1) Her bütçe yılına ait birimin bütçe
tekliflerini hazırlamak,
2) Müdürlükte yapılacak işlere ait alınacak
olan mal ve hizmet alım dosyaları hazırlamak,
3) Kurumun fiziksel ve personel sivil
savunma güvenliğini sağlamak,
4) Hizmet sınırları içindeki halk ile diğer
canlıların ve çevrenin afet ve acil durum güvenliği ile ilgili konularda
çalışmalar yapmak,
5) Afet öncesi ve sonrası acil durum
hazırlıkları yapmak,
6) Afet Yönetim Merkezi ile ilgili mevzuat
ve Planlama çalışmaları yapmak,
7) Toplumsal katılım ve eğitim çalışmalarını
yapmak,
8) İlgili kurum, kuruluş ve uzman kişiler
ile çalışmalar yapmak,
9) Müdahale ekipleri kurmak, eğitmek,
donatmak ve hazır bulundurmak,
10) Yeterli idari, teknik ve meslek
personelini görevlendirmek,
11) Sevk ve idare, ulaşım, iletişim donanımı
hazırlamak,
12) Sivil toplum kuruluşları ile
koordinasyon sağlamak, afet ile mücadele ve sivil savunma hususlarında proje geliştirmek
ve uygulamak,
13) Afet acil durum risk yönetimi planlarını
geliştirmek ve İlçe Afet Planı’na katkı sağlamak,
14) Stratejik plana uygun olarak birim
performans programının, bütçesinin hazırlanması ve performans
programında yer alan faaliyetleri
gerçekleştirirken birim bütçesinin en ekonomik şekilde kullanılmasını temin
etmek,
15) Müdürlük faaliyet raporlarının hazırlanmasını
sağlamak ve Müdürlük faaliyet raporlarının aylık olarak varsa Belediye Yönetim
Sistemine, performans programında yer alan faaliyetlerinin gerçekleşme
raporlarının girişlerinin yapılmasını temin etmek,
16) Entegre Yönetim sistemi çalışmalarının
yürütülmesini temin etmek,
17) Müdürlüğe gelen yazıların gereğini
yapmak,
18) Yıllık yangın, deprem ve acil durumlar
tatbikat planı hazırlamak ve uygulamak,
19) Afet gönüllüsü yetiştirmek,
20) Afet zararlarını azaltıcı eğitim
amacıyla yazılı ve görsel doküman hazırlamak,
21) Belgelerin yasayla saklanması gereken
süreler göz önüne alınarak ilgili yasal düzenlemelere uygun olarak
arşivlenmesini sağlamak.
22) Mevzuata uygun şekilde üstlerin verdiği
diğer görevleri yerine getirmek.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Teşkilat, Personelin Nitelikleri, Görev,
Yetki ve Sorumlulukları
Afet İşleri müdürünün görevleri
MADDE 8- (1) Müdür kendi yetki ve sorumluluk
alanına giren konularda;
a) Yöneticilerin genel ve ortak yetki ve
sorumluluklarına ilişkin görevleri yerine getirmek,
b) Müdürlüğü yönetmek, yeterli sayı ve
nitelikte personel istihdamını sağlamak,
c) Gelen giden evrakı incelemek ve ilgili
alt birim sorumlularına sevkinin yapılarak sonuçlarının takibini sağlamak,
ç) Müdürlüğün kurumlar ve müdürlükler arası
yazışmalarını yapmak, bilgi alışverişinde bulunmak ve koordinasyonu sağlamak,
d) Müdürlük personelinin göreve
devam/devamsızlığını izlemek,
e) Müdürlüğün çalışma planı, program ve
bütçesini hazırlamak,
f) Sorumluluğu altındaki faaliyetlerle
ilgili bilgi akışı, kayıt, rapor ve yazışmaların, ilgili yasa yönetmelik, kanun
hükmünde kararname, iç talimat ve kurallara uygun olarak düzenlenmesini,
saklanmasını ve gerekiyorsa gizliliğini sağlamak,
g) Başkanlık tarafından belirlenen usul,
sınır ve talimatlar çerçevesinde belediyeyi temsil etmek, verilen görevleri
yerine getirmek,
ğ) Görev ve yetkilerini Belediyenin
menfaatlerini ve itibarını koruyacak ve olumlu imajını yükseltecek doğrultuda
kullanmak,
h) Personelin kişilik ve özlük haklarını
koruyarak, mahiyetindeki personele hakkaniyet ve eşitlik içinde davranmak,
ı) Hizmet kalitesini yükseltecek kişisel ve
mesleki eğitim programları hazırlamak ve bununla ilgili yayın ve bilgi
kaynaklarından faydalanılmasını sağlamak,
i) Personel planlaması ile ilgili
çalışmaları yürütmek, personel ihtiyaçlarını sistemli bir biçimde tespit etmek,
buna göre atamalar yapılmasını sağlamak,
j) Müdürlüğün sevk, idare ve disiplininden
sorumludur,
k) Müdürlükte çalışan personelin başarı ve
performans değerlendirmesini yapmak,
l) Müdürlüğün görevlerinin eksiksiz ve
zamanında yapılmasını sağlamak ve takip etmek,
m) Stratejik plan çalışmalarında birimin
amaç, hedef ve stratejilerini belirlemek,
n) Stratejik plana uygun olarak Müdürlük
performans programının bütçenin hazırlanması ve performans programında yer alan
faaliyetleri gerçekleştirirken birim bütçesinin en ekonomik şekilde
kullanılmasını sağlamak,
o) Müdürlük faaliyet raporunun aylık olarak
Belediye yönetim Sistemi’ne performans programında yer alan faaliyetlerinin
gerçekleşme raporlarının girişlerini onaylamak,
ö) İdari ve mevzuat gelişimlerini takip
etmek,
p) Afet ve acil durum hallerinde müdahaleyi
koordine etmek ve üst yöneticileri bilgilendirmek,
r) Hizmetlerle ilgili mevzuat, yayın ve
direktifleri izlemek, incelemek ve bunların gereklerini yerine getirmek,
s) Başkanlık ile Afet ve Acil Durum
Yönetimi Başkanlığı, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü ve diğer kamu kurum ve
kuruluşları arasında işbirliği ve koordinasyonu sağlamak,
ş) Başkanlığın denetimine tabi kamu kurum
ve kuruluşlarında yürütülen afet, sivil savunma, acil durum, seferberlik ve
koruyucu güvenlik hizmetlerini denetlemek,
t) Koruyucu güvenlik hizmetlerinin
koordinasyonunu sağlamak, Başkan adına hizmetin takip ve denetimini yapmak,
u) İlgili mevzuat uyarınca Başkan tarafından
verilen görevleri yapmak.
Afet İşleri Müdürünün
Yetkileri
MADDE 9- (1) Afet İşleri Müdürü kendi görev ve sorumluluk alanına dâhil
konularda;
1) Başkanlık Makamınca verilen tüm
yetkileri kullanmak,
2) Afet İşleri Müdürü tüm görevlerinin yürütülmesinde,
koordinasyonu sağlamak, personeli denetlemek, çalışmalarda eşgüdümü sağlamak,
3) Personeli arasında çalışma düzeninin
sağlanması için görev bölümü yapmak
4) İşyerinde davranışa ilişkin ilkeleri
tespit etmek disiplini sağlayıcı önlemler almak,
5) Her yıl Birimin bütçe taslağını
hazırlayıp Başkanlık Makamına sunmak ve ilgili mevzuat ve belirlenen esaslar
çerçevesinde Harcama Yetkilisi olarak Birimin bütçesini kullanmak.
6) Yetkisi dâhilindeki disiplin cezalarını
vermek,
7) Müdürlük emrinde görev yapan personele,
performans değerlendirmesi yapmak, ödül ve takdirname, yer değiştirme gibi
personel işlemleri için bağlı bulunduğu Makama önerilerde bulunmak,
8) Müdürlük personelinin izin süreçlerini
planlamak,
9) Müdürlük ve Müdürlükler arası yazışmalar
yapmak,
10) Geçici olarak görevinden ayrılması
halinde yerine vekâlet edecek kişiyi belirlemek ve amirine teklif etmek,
11) Müdürlükte ortaya çıkacak uyuşmazlık ve
anlaşmazlıkları çözümlemek, Konularında yetkileri kullanmak ve Başkanı bu
konularda düzenli olarak bilgilendirmekle yetkilidir.
Afet İşleri Müdürünün sorumlulukları
MADDE 10- (1) Afet İşleri Müdürü görev ve yetki alanına giren konularda
yetkili mercilere hesap vermekten birimin işlemlerinin düzenli ve tam olarak
yürütülmesi için gerekli çabayı göstermekten, yetkilerini ve görevlerini yerine
getirmekten, Başkana karşı sorumludur.
Müdürlüğe bağlı alt birimler
ve görevleri
Madde 11- (1) Müdürlük uhdesinde Afet İşleri Şefliği, teşekkül etmiştir. Afet İşleri Şefliğinin görev, yetki ve sorumlulukları
aşağıdaki gibidir:
a) Sivil savunma planlarını hazırlamak ve
güncellemek,
b) TAMP (Türkiye Afet Müdahale Planı) ile
ilgili planlamaları koordine etmek,
c) Kurumun tahliyeye ilişkin planlamasını
koordine etmek,
ç) Afet Müdahale Planı hazırlamak,
d) Sivil savunma servislerinin kuruluşunu
sağlamak.
e) Afet, sivil savunma ve acil durum
hizmetleri için gerekli olan araç, gereç ve malzemenin tedarik ve teminini
ilgili birimlerle koordine ederek planlamak, mevcutların bakım ve
korunmalarının takibini yapmak,
f) Afet, sivil savunma, acil durum ve
seferberlik hizmetleri için gerekli ödeneği ilgili birimlerle koordine ederek
belirlemek ve bütçeye konulmasını sağlamak,
g) Afet ve acil durum hallerinde müdahaleyi
koordine etmek ve üst yöneticileri bilgilendirmek,
ğ) Hizmetlerle ilgili mevzuat, yayın ve
direktifleri izlemek, incelemek ve bunların gereklerini yerine getirmek,
h) Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı,
İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü ve diğer kamu kurum ve kuruluşları arasında
işbirliği ve koordinasyonu sağlamak,
ı) Kimyasal, biyolojik, radyolojik ve
nükleer savunma ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
i) Kurum içerisinde ikaz ve alarm
haberlerinin alınıp verilmesi ve siren sisteminin işletilmesine ilişkin işlemleri
yürütmek,
j) Kurumun sığınaklarla ilgili hizmetlerini
düzenlemek ve yürütmek,
k) Kurumun denetimine tabi kamu kurum ve
kuruluşlarında yürütülen afet, sivil savunma, acil durum, seferberlik ve
koruyucu güvenlik hizmetlerini denetlemek,
l) Seferberlik ve savaş hali hazırlıkları
ile ilgili iş ve işlemlerini yapmak ve yaptırılmasını sağlamak,
m) Kurumun Afet Yönetim Merkezinin
sekretarya hizmetini yapmak, İl, İlçe Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi ile
koordinasyonu sağlamak,
n) Kurumun tahliyeye ilişkin planlamasını
koordine etmek,
o) Sivil savunma servislerinin kuruluşunu
sağlamak ve eğitimlerini yaptırmak,
ö) Koruyucu güvenlik hizmetlerinin
koordinasyonunu sağlamak, kamu kurum ve kuruluşlarının üst amiri adına hizmetin
takip ve denetimini yapmak,
p) İlgili mevzuat uyarınca kurumun üst
yöneticisi tarafından verilen görevleri yapmak.
Afet İşleri Şefinin sorumlulukları
MADDE 12- (1) Afet İşleri Şefi; kendisine bağlanan alt birime Müdür
tarafından verilen görevlerin Belediyenin vizyon ve misyonu ile Stratejik
Planında belirlenen amaç ve hedeflere uygun olarak etkin ve verimli bir şekilde
yürütülmesinden Afet İşleri Müdürüne
karşı sorumludur.
(2) Afet İşleri Şefi, kendisine bağlanan alt birimin iş ve
işlemlerinin ilgili mevzuat ile Müdürden alacağı talimat ve yetkiler
çerçevesinde uygun, etkili, ekonomik ve verimleri yürütülmesini sağlamak, Müdürün
görevlerine yardımcı olmak, faaliyetlerine ilişkin ortaya çıkan sonuçlar ile
ilgili Müdüre hesap vermekle sorumludur.
Afet İşleri Şefliği görevlilerinin
görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 13- (1) Alt birimlerin işleyişinde alt birim
sorumlusuna yardımcı olmak ve birimdeki işleri yürütmek üzere Müdür tarafından
yeter sayıda alt birim görevlisi görevlendirilir. Alt birim görevlileri görev
ve yetkilerini sürdürürken Müdür ve alt birim sorumlusuna karşı sorumludurlar.
<!--[if !supportLineBreakNewLine]-->
<!--[endif]-->
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikte Yer Almayan Hususlar
MADDE 14- (1) Bu Yönetmelikte yer almayan
hususlarda yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 15- (1) Bu yönetmelik, Belediye Meclisince
kabulü ve kesinleşmesi ile birlikte yürürlüğe girer.
(2) Bu yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle birlikte, Dörtyol Belediye
Meclisinin 05/05/2023 tarih ve 50 sayılı kararı ile kabul edilen “Dörtyol
Belediyesi Afet İşleri Müdürlüğü
Teşkilat, Görev ve Çalışma Yönetmeliği” yürürlükten kalkar.
Yürütme
MADDE 16- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Belediye
Başkanı yürütür.
Telefon:
E-Mail: