Afet İşleri Müdürlüğü

Yaşar AKYÜZ
Yaşar AKYÜZ

T.C.

DÖRTYOL BELEDİYE BAŞKANLIĞI

AFET İŞLERİMÜDÜRLÜĞÜ

GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ


BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak, Tanım ve İlkeler

Amaç

MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı Afet İşleri Müdürlüğünün kuruluş,   görev, yetki ve sorumlulukları çalışma usul ve esaslarını düzenlemektedir.

 

Kapsam

MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik Müdürlüğün kuruluş amacı, faaliyet alanları, teşkilat yapısı ile yönetici ve diğer personelin görev, yetki ve sorumluluk alanlarını kapsar.

 

Hukuki Dayanak

 

MADDE 3- (1) Afet İşleri Müdürlüğü, 5393 sayılı Belediye Kanunu,5902 sayılı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun,  7269 sayılı Umumi Hayata Müessir Afetler Dolayısıyla Alınacak Tedbirlerle Yapılacak Yardımlara Dair Kanun,  4123 sayılı Tabii Afet Nedeniyle Meydana Gelen Hasar ve Tahribata İlişkin Hizmetlerin Yürütülmesine Dair Kanun, 7126 sayılı Sivil Savunma Kanunu, 22/02/2007 tarihli ve 26442 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik ve diğer  ilgili mevzua hükümlerine göre hazırlanmıştır. 

 

Tanımlar

MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen;

a) Alt Birim Sorumlusu: Müdürlüğün alt birimlerinin ve faaliyetlerinin yürütülmesinden Müdüre karşı sorumlu olan kişiyi,

 

b) Alt Birim:                                             Müdür tarafından Müdürlüğün görev, yetki ve sorumluluklarının paylaştırılarak daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi amacıyla kurulan ve Müdürün emir ve talimatlarına göre kendisine verilen görevleri yürüten birimi,

 

c) Başkan:                                                  Dörtyol Belediye Başkanını,

ç) Başkan Yardımcısı:                              Dörtyol Belediye Başkan Yardımcısını,

d) Başkanlık:                                              Dörtyol Belediye Başkanlığını,

e) Belediye:                                                 Dörtyol Belediyesini,

f) Müdürlük:                                            Afet İşleri Müdürlüğünü,

g) Müdür:                                                  Afet İşleri Müdürünü ifade eder.


Temel İlkeler

MADDE 5-  Müdürlük tüm çalışmalarında;

a) Karar alma, uygulama ve eylemlerde şeffaflık,

b) Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk,

c) Hesap verebilirlik,

ç) Kurum içi yönetimde ve ilçeyi ilgilendiren kararlarda katılımcılık,

d) Uygulamalarda adalet ve hizmette eşitlik,

e) Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik,

f) Kaliteli ve insan odaklı hizmet vermek,

g) Planlı, etkin ve verimli çalışmak,

ğ) Çağdaş ve sosyal belediyecilik, karar alma, uygulama ve hizmette tarafsızlık,

h) Hizmetlerde sürdürülebilirlik, 

temel ilkelerini esas alır.


İKİNCİ BÖLÜM

Kuruluş, Görev, Yetki ve Sorumluluklar


Kuruluş ve alt birimler

MADDE 6- (1)  Dörtyol İlçe Belediyesi’nde, Afet İşleri  Müdürlüğü; 5393 sayılı Belediye Kanunu, 5902 sayılı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun,  7269 sayılı Umumi Hayata Müessir Afetler Dolayısıyla Alınacak Tedbirlerle Yapılacak Yardımlara Dair Kanun,  4123 sayılı Tabii Afet Nedeniyle Meydana Gelen Hasar ve Tahribata İlişkin Hizmetlerin Yürütülmesine Dair Kanun, 7126 sayılı Sivil Savunma Kanun ile Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik hükümlerine dayanılarak Belediye Meclisi’nin 05/05/2023 tarih ve 50 sayılı kararıyla kurulmuştur. 

 

Müdürlüğün Görev, Yetki ve Sorumlulukları

 

MADDE 7- (1) Müdürlük görev, yetki ve sorumluluk alanına ilişkin olarak;

1) Her bütçe yılına ait birimin bütçe tekliflerini hazırlamak,

2) Müdürlükte yapılacak işlere ait alınacak olan mal ve hizmet alım dosyaları hazırlamak,

3) Kurumun fiziksel ve personel sivil savunma güvenliğini sağlamak,

4) Hizmet sınırları içindeki halk ile diğer canlıların ve çevrenin afet ve acil durum güvenliği ile ilgili konularda çalışmalar yapmak,

5) Afet öncesi ve sonrası acil durum hazırlıkları yapmak,

6) Afet Yönetim Merkezi ile ilgili mevzuat ve Planlama çalışmaları yapmak,

7) Toplumsal katılım ve eğitim çalışmalarını yapmak,

8) İlgili kurum, kuruluş ve uzman kişiler ile çalışmalar yapmak,

9) Müdahale ekipleri kurmak, eğitmek, donatmak ve hazır bulundurmak,

10) Yeterli idari, teknik ve meslek personelini görevlendirmek,

11) Sevk ve idare, ulaşım, iletişim donanımı hazırlamak,

12) Sivil toplum kuruluşları ile koordinasyon sağlamak, afet ile mücadele ve sivil savunma hususlarında proje geliştirmek ve uygulamak,

13) Afet acil durum risk yönetimi planlarını geliştirmek ve İlçe Afet Planı’na katkı sağlamak,

14) Stratejik plana uygun olarak birim performans programının, bütçesinin hazırlanması ve performans programında      yer alan faaliyetleri gerçekleştirirken birim bütçesinin en ekonomik şekilde kullanılmasını temin etmek,

15) Müdürlük faaliyet raporlarının hazırlanmasını sağlamak ve Müdürlük faaliyet raporlarının aylık olarak varsa Belediye Yönetim Sistemine, performans programında yer alan faaliyetlerinin gerçekleşme raporlarının girişlerinin yapılmasını temin etmek,

16) Entegre Yönetim sistemi çalışmalarının yürütülmesini temin etmek,

17) Müdürlüğe gelen yazıların gereğini yapmak,

18) Yıllık yangın, deprem ve acil durumlar tatbikat planı hazırlamak ve uygulamak,

19) Afet gönüllüsü yetiştirmek,

20) Afet zararlarını azaltıcı eğitim amacıyla yazılı ve görsel doküman hazırlamak,

21) Belgelerin yasayla saklanması gereken süreler göz önüne alınarak ilgili yasal düzenlemelere uygun olarak arşivlenmesini sağlamak. 

22) Mevzuata uygun şekilde üstlerin verdiği diğer görevleri yerine getirmek. 


ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Teşkilat, Personelin Nitelikleri, Görev, Yetki ve Sorumlulukları

 

Afet İşleri müdürünün görevleri

MADDE 8- (1) Müdür kendi yetki ve sorumluluk alanına giren konularda;

a) Yöneticilerin genel ve ortak yetki ve sorumluluklarına ilişkin görevleri yerine getirmek,

b) Müdürlüğü yönetmek, yeterli sayı ve nitelikte personel istihdamını sağlamak,

c) Gelen giden evrakı incelemek ve ilgili alt birim sorumlularına sevkinin yapılarak sonuçlarının takibini sağlamak,

ç) Müdürlüğün kurumlar ve müdürlükler arası yazışmalarını yapmak, bilgi alışverişinde bulunmak ve koordinasyonu sağlamak,

d) Müdürlük personelinin göreve devam/devamsızlığını izlemek,

e) Müdürlüğün çalışma planı, program ve bütçesini hazırlamak,

f) Sorumluluğu altındaki faaliyetlerle ilgili bilgi akışı, kayıt, rapor ve yazışmaların, ilgili yasa yönetmelik, kanun hükmünde kararname, iç talimat ve kurallara uygun olarak düzenlenmesini, saklanmasını ve gerekiyorsa gizliliğini sağlamak,

g) Başkanlık tarafından belirlenen usul, sınır ve talimatlar çerçevesinde belediyeyi temsil etmek, verilen görevleri yerine getirmek,

ğ) Görev ve yetkilerini Belediyenin menfaatlerini ve itibarını koruyacak ve olumlu imajını yükseltecek doğrultuda kullanmak,

h) Personelin kişilik ve özlük haklarını koruyarak, mahiyetindeki personele hakkaniyet ve eşitlik içinde davranmak,

ı) Hizmet kalitesini yükseltecek kişisel ve mesleki eğitim programları hazırlamak ve bununla ilgili yayın ve bilgi kaynaklarından faydalanılmasını sağlamak,

i) Personel planlaması ile ilgili çalışmaları yürütmek, personel ihtiyaçlarını sistemli bir biçimde tespit etmek, buna göre atamalar yapılmasını sağlamak,

j) Müdürlüğün sevk, idare ve disiplininden sorumludur,

k) Müdürlükte çalışan personelin başarı ve performans değerlendirmesini yapmak,

l) Müdürlüğün görevlerinin eksiksiz ve zamanında yapılmasını sağlamak ve takip etmek,

m) Stratejik plan çalışmalarında birimin amaç, hedef ve stratejilerini belirlemek,

n) Stratejik plana uygun olarak Müdürlük performans programının bütçenin hazırlanması ve performans programında yer alan faaliyetleri gerçekleştirirken birim bütçesinin en ekonomik şekilde kullanılmasını sağlamak, 

o) Müdürlük faaliyet raporunun aylık olarak Belediye yönetim Sistemi’ne performans programında yer alan faaliyetlerinin gerçekleşme raporlarının girişlerini onaylamak,

ö) İdari ve mevzuat gelişimlerini takip etmek,

p) Afet ve acil durum hallerinde müdahaleyi koordine etmek ve üst yöneticileri bilgilendirmek,

r) Hizmetlerle ilgili mevzuat, yayın ve direktifleri izlemek, incelemek ve bunların gereklerini yerine getirmek,

s) Başkanlık ile Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü ve diğer kamu kurum ve kuruluşları arasında işbirliği ve koordinasyonu sağlamak,

ş) Başkanlığın denetimine tabi kamu kurum ve kuruluşlarında yürütülen afet, sivil savunma, acil durum, seferberlik ve koruyucu güvenlik hizmetlerini denetlemek,

t) Koruyucu güvenlik hizmetlerinin koordinasyonunu sağlamak, Başkan adına hizmetin takip ve denetimini yapmak,

u) İlgili mevzuat uyarınca Başkan tarafından verilen görevleri yapmak.


Afet İşleri Müdürünün Yetkileri

MADDE 9- (1) Afet İşleri  Müdürü kendi görev ve sorumluluk alanına dâhil konularda;

1) Başkanlık Makamınca verilen tüm yetkileri kullanmak,

2) Afet İşleri  Müdürü tüm görevlerinin yürütülmesinde, koordinasyonu sağlamak, personeli denetlemek, çalışmalarda eşgüdümü sağlamak,

3) Personeli arasında çalışma düzeninin sağlanması için görev bölümü yapmak

4) İşyerinde davranışa ilişkin ilkeleri tespit etmek disiplini sağlayıcı önlemler almak,

5) Her yıl Birimin bütçe taslağını hazırlayıp Başkanlık Makamına sunmak ve ilgili mevzuat ve belirlenen esaslar çerçevesinde Harcama Yetkilisi olarak Birimin bütçesini kullanmak.

6) Yetkisi dâhilindeki disiplin cezalarını vermek,

7) Müdürlük emrinde görev yapan personele, performans değerlendirmesi yapmak, ödül ve takdirname, yer değiştirme gibi personel işlemleri için bağlı bulunduğu Makama önerilerde bulunmak,

8) Müdürlük personelinin izin süreçlerini planlamak, 

9) Müdürlük ve Müdürlükler arası yazışmalar yapmak,

10) Geçici olarak görevinden ayrılması halinde yerine vekâlet edecek kişiyi belirlemek ve amirine teklif etmek,

11) Müdürlükte ortaya çıkacak uyuşmazlık ve anlaşmazlıkları çözümlemek, Konularında yetkileri kullanmak ve Başkanı bu konularda düzenli olarak bilgilendirmekle yetkilidir.


Afet İşleri Müdürünün sorumlulukları

MADDE 10-  (1) Afet İşleri  Müdürü görev ve yetki alanına giren konularda yetkili mercilere hesap vermekten birimin işlemlerinin düzenli ve tam olarak yürütülmesi için gerekli çabayı göstermekten, yetkilerini ve görevlerini yerine getirmekten, Başkana karşı sorumludur.


Müdürlüğe bağlı alt birimler ve görevleri

Madde 11- (1) Müdürlük uhdesinde Afet İşleri  Şefliği,  teşekkül etmiştir. Afet İşleri  Şefliğinin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir:  

 

a) Sivil savunma planlarını hazırlamak ve güncellemek,

b) TAMP (Türkiye Afet Müdahale Planı) ile ilgili planlamaları koordine etmek,

c) Kurumun tahliyeye ilişkin planlamasını koordine etmek,

ç) Afet Müdahale Planı hazırlamak,

d) Sivil savunma servislerinin kuruluşunu sağlamak.

e) Afet, sivil savunma ve acil durum hizmetleri için gerekli olan araç, gereç ve malzemenin tedarik ve teminini ilgili birimlerle koordine ederek planlamak, mevcutların bakım ve korunmalarının takibini yapmak,

f) Afet, sivil savunma, acil durum ve seferberlik hizmetleri için gerekli ödeneği ilgili birimlerle koordine ederek belirlemek ve bütçeye konulmasını sağlamak,

g) Afet ve acil durum hallerinde müdahaleyi koordine etmek ve üst yöneticileri bilgilendirmek,

ğ) Hizmetlerle ilgili mevzuat, yayın ve direktifleri izlemek, incelemek ve bunların gereklerini yerine getirmek,

h) Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü ve diğer kamu kurum ve kuruluşları arasında işbirliği ve koordinasyonu sağlamak,

ı) Kimyasal, biyolojik, radyolojik ve nükleer savunma ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,

i) Kurum içerisinde ikaz ve alarm haberlerinin alınıp verilmesi ve siren sisteminin işletilmesine ilişkin işlemleri yürütmek,

j) Kurumun sığınaklarla ilgili hizmetlerini düzenlemek ve yürütmek,

k) Kurumun denetimine tabi kamu kurum ve kuruluşlarında yürütülen afet, sivil savunma, acil durum, seferberlik ve koruyucu güvenlik hizmetlerini denetlemek,

l) Seferberlik ve savaş hali hazırlıkları ile ilgili iş ve işlemlerini yapmak ve yaptırılmasını sağlamak, 

m) Kurumun Afet Yönetim Merkezinin sekretarya hizmetini yapmak, İl, İlçe Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi ile koordinasyonu sağlamak,

n) Kurumun tahliyeye ilişkin planlamasını koordine etmek,

o) Sivil savunma servislerinin kuruluşunu sağlamak ve eğitimlerini yaptırmak,

ö) Koruyucu güvenlik hizmetlerinin koordinasyonunu sağlamak, kamu kurum ve kuruluşlarının üst amiri adına hizmetin takip ve denetimini yapmak,

p) İlgili mevzuat uyarınca kurumun üst yöneticisi tarafından verilen görevleri yapmak.



Afet İşleri Şefinin sorumlulukları

MADDE 12- (1) Afet İşleri  Şefi; kendisine bağlanan alt birime Müdür tarafından verilen görevlerin Belediyenin vizyon ve misyonu ile Stratejik Planında belirlenen amaç ve hedeflere uygun olarak etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesinden Afet İşleri  Müdürüne karşı sorumludur.

(2) Afet İşleri  Şefi, kendisine bağlanan alt birimin iş ve işlemlerinin ilgili mevzuat ile Müdürden alacağı talimat ve yetkiler çerçevesinde uygun, etkili, ekonomik ve verimleri yürütülmesini sağlamak, Müdürün görevlerine yardımcı olmak, faaliyetlerine ilişkin ortaya çıkan sonuçlar ile ilgili Müdüre hesap vermekle sorumludur.


Afet İşleri Şefliği görevlilerinin görev, yetki ve sorumlulukları

MADDE 13(1) Alt birimlerin işleyişinde alt birim sorumlusuna yardımcı olmak ve birimdeki işleri yürütmek üzere Müdür tarafından yeter sayıda alt birim görevlisi görevlendirilir. Alt birim görevlileri görev ve yetkilerini sürdürürken Müdür ve alt birim sorumlusuna karşı sorumludurlar.


<!--[if !supportLineBreakNewLine]-->
<!--[endif]-->

 

 

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Yönetmelikte Yer Almayan Hususlar

MADDE 14- (1) Bu Yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.

Yürürlük

MADDE 15- (1) Bu yönetmelik, Belediye Meclisince kabulü ve kesinleşmesi ile birlikte yürürlüğe girer.

(2) Bu yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle birlikte, Dörtyol Belediye Meclisinin 05/05/2023 tarih ve 50 sayılı kararı ile kabul edilen “Dörtyol Belediyesi Afet İşleri  Müdürlüğü Teşkilat, Görev ve Çalışma Yönetmeliği” yürürlükten kalkar.

Yürütme

MADDE 16- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.

 

Telefon:

E-Mail: